Τι είναι το 520; Κάντε κλικ εδώ

logo_361
 
Ο Γιάννης .... όπουλος άρχισε την ημέρα του νωρίς βάζοντας το ξυπνητήρι του 
(MADE IN JAPAN) για τις 6 το πρωί ...
Έφτιαξε τον καφέ του σε ένα "μπρίκι" 
(MADE IN TURKEY)
Ξυρίστηκε με την ηλεκτρική του μηχανή 
(MADE IN GERMANY)
Έβαλε το πουκάμισό του
(MADE IN SRI LANKA), 
Τα jeans με φίρμα 
(MADE IN SINGAPORE) 
Παπούτσια 
(MADE IN ITALY)
Έφτιαξε τα αυγά του στην καινούργια ηλεκτρική συσκευή  
(MADE IN INDIA)
ΕΦΑΓΕ ΛΙΓΟ ΤΥΡΙ GOODA ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ, ΚΑΙ ΤΥΡΙ ΜYLNER ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ
ΕΦΑΓΕ ΚΑΙ ΔΥΟ ΛΟΥΚΑΝΙΚΑ ΦΡΑΚΦΟΥΡΤΗΣ, ΜΕ ΤΟΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ
ΜΕΤΑ ΔΥΟ ΜΗΛΑ ΧΙΛΗΣ, ΕΝΑ ΠΟΡΤΟΚΑΛΛΙ ΙΣΠΑΝΙΑΣ
Έριξε μία ματιά στο "laptop" κομπιούτερ του 
(MADE IN MEXICO) 
Ήλεγξε τα emails του κοιτάζοντας συγχρόνως το ρολόι του  
(MADE IN TAIWAN).
Μετά κλείδωσε την πόρτα 
(MADE IN USA),
μπήκε στο αυτοκίνητό του 
(MADE IN FRANCE) 
το γέμισε με βενζίνη 
(από SAUDI ARABIA) 
και συνέχισε το ψάξιμο για μια καλή δουλειά στην ΕΛΛΑΔΑ.  
Στο τέλος μιάς ακόμα άκαρπης και αποκαρδιωτικής προσπάθειας για εύρεση εργασίας και αφού εκτύπωσε μερικά ακόμα αντίγραφα συστατικών επιστολών σε εκτυπωτή 
(made in MALAYSIA), 
ο Γιάννης αποφάσισε να ξεκουραστεί λίγο. Έβαλε τις παντούφλες του
(MADE IN BRAZIL), 
ένα ποτήρι κρασί 
(MADE IN FRANCE) 
και άνοιξε την τηλεόραση
(MADE IN INDONESIA).
 
Μετά σκεφτόταν γιατί δεν μπορούσε να βρει μια δουλειά στην ΕΛΛΑΔΑ...
   

Υπάρχουν ελληνικά προϊόντα, άγνωστα ή υποτιμημένα, που μπορεί να παρουσιάζουν ενδιαφέρον για ένα ξένο κοινό; Υπάρχουν. Να πάει ο νους μας αμέσως στα φαγώσιμα; Όχι. Τα ανακαλύπτει για μας μια μεγάλη γερμανική εφημερίδα.

Μεθαύριο μπαίνουμε κιόλας στον τελευταίο μήνα πριν από την άφιξη του Κυρίου, τόσο διαρκεί στις καθολικές και προτεσταντικές χώρες η περίοδος των Χριστουγέννων, χαρμόσυνη για πιστούς και εμπόρους. Ο γερμανικός τύπος άρχισε ήδη με τα πρώτα αφιερώματά του στα δώρα και τις λιχουδιές. Παράδειγμα η Frankfurter Allgemeine Zeitung που κυκλοφόρησε την περασμένη Κυριακή κιόλας με ειδικό ένθετο οδηγό για τις χριστουγεννιάτικες αγορές, ένα ένθετο σημειωτέον στο πολιτιστικό της τμήμα και όχι στο οικονομικό ή το ψυχαγωγικό. Οδηγός για προϊόντα πρωτότυπα, διαφορετικά, για χοντρά και για λεπτά γούστα και στην τελευταία του σελίδα φαρδύς-πλατύς ο τίτλος Εφτά δώρα για την Ελλάδα. Η φιλοσοφία των προτάσεων πολύ απλή: η λέξη οικονομία είναι ελληνική, οι Έλληνες δεν έχουν σήμερα οικονομία, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι Γερμανοί δεν θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην αναθέρμανσή της. Και ακολουθεί η επιλογή επτά ενδεικτικών ελληνικών προϊόντων.

Για εξειδικευμένα γούστα

Όχι δεν πρόκειται ούτε για λάδι, ούτε για μέλι ούτε για φέτα. Εδώ δεν πρόκειται για τις πρώτες ανάγκες, αλλά για τις δεύτερες, ακόμα και τις τρίτες. Τι έχει λοιπόν να προσφέρει επ' αυτών η Ελλάδα σε ένα σύγχρονο απαιτητικό κοινό με εξειδικευμένα γούστα; Μπορεί η εποχή των παχειών αγελάδων να παρήλθε, έρχεται όμως η εποχή για λιπαρές κρέμες. Η πρόταση της Frankfurter Allegemeine Zeitung: τα φυσικά και ομοιοπαθητικά προϊόντα της εταιρείας Κορρές. Μπορεί να μπαίνουμε στο καταχείμωνο, αλλά οι γερμανικές ελπίδες είναι πάντα στραμμένες στο ξανθό θέρος και ποια είναι τα καλύτερα σανδάλια για το κατακαλόκαιρο; Τα ελληνικά φυσικά, αυτά που φορούσε ήδη ο Αριστοτέλης. Χαρακτηριστική χειμωνιάτικη εικόνα σε κάποια χιονισμένη γερμανική πολιτεία. Οι νοικοκυραίοι βγαίνουν πρωί-πρωί με τις τσουγκράνες να καθαρίσουν το πεζοδρόμιο από τα χιόνια. Και η εφημερίδα προσθέτει ότι καλό είναι να θυμάται κανείς πως υπάρχουν ψυγεία αυτόματης απόψυξης χωρίς καθόλου κόπο, παράδειγμα το μοντέλο KGN49H90 της εταιρείας Bosch που κατασκευάζεται στην Αθήνα.

Γερμανικές ανακαλύψεις

Οι Γερμανοί αγαπούν το βιβλίο και τον κινηματογράφο. Η Frankfurter Allgemeine Zeitung τους προτείνει να διαβάσουν τα Ληξιπρόθεσμα Δάνεια του Πέτρου Μάρκαρη που κυκλοφόρησαν στα γερμανικά από τον οίκο Diogenes και να δουν την ταινία του Γιώργου Λάνθιμου Κυνόδοντας. Υπάρχουν φυσικά και πιο εξεζητημένες απαιτήσεις. Και όμως και εδώ υπάρχουν ελληνικές προσφορές. Για τους λάτρεις της φωτογραφίας η εφημερίδα προτείνει το νέο περιοδικό Toilet Paper του Ιταλού καλλιτέχνη Μαουρίτσιο Κατελάν που εκδίδει μαζί με τον επιχειρηματία και συλλέκτη Δάκη Ιωάννου. Ακόμα και στο μοντέρνο έπιπλο οι Γερμανοί έχουν μια σύσταση εξ Ελλάδος. Τις καταπληκτικές πολυθρόνες Splat! του αρχιτέκτονα και διαμορφωτή εσωτερικών χώρων Ανδρέα Αγγελιδάκη που προτείνονται ως αξιοποιήσιμες από την ευρωπαϊκή βιομηχανία επίπλου. Ε, λοιπόν ας βάλουμε το χέρι στην καρδιά και ας πούμε πόσοι από μας γνωρίζουν και τα επτά αυτά ελληνικά υλικά και πνευματικά προϊόντα. Μάλλον κανείς μας. Αλλά οι Γερμανοί τα ανακάλυψαν!

Σπύρος Μοσκόβου

Υπεύθ. σύνταξης: Κώστας Συμεωνίδης

   
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 Επόμενο > Τέλος >>

Σελίδα 1 από 3